Monday, May 6, 2013

post pertama blog syafiq, yeah!

Salam,

Saya kembali ke dunia blogging setelah sekian lama meninggalkannya. dulu tak ada modal nak cerita apa kat blog. tambahan pula design blog tu dah jadi huru hara, sakit mata memandang, jadi saya delete terus blog tu.

saya bermotivasi untuk berblog ni setelah kecewa melihat keputusan pilihanraya 2013. saya x mahu nak salahkan sesiapa buat masa ni. saya berikan pada pihak yang lebih berkuasa dan bijaksana untuk uruskan hal ni dan pada masa yang sama saya akan turut memberi sokongan ataupun sebarang bantuan jika diperlukan.

isi kandungan blog ni mungkin akan jadi seperti blog saya yang sebelum ni: merepek dan merapu. tapi saya rasa macam sangat berminat nak bercakap tentang sejarah, ekonomi, sosial, politik (sains di sebalik politik, bukannya pasal parti x atau parti y etc.) dan sains. apa apa topik yang best lah nak dibincangkan. saya berpendapat bahawa masih ada rakyat Malaysia yang keliru dengan isu isu ni. tambahan pula dengan peranan media arus perdana yang kerap kali memberikan fakta yang mengelirukan, jadi rakyat tak dapat nak memilih dengan info yang cukup. mungkin usaha saya ni tak dapat memberi impak yang besar, tapi sekurang kurangnya saya cuba dalam 'circle of influence' saya. 

saya bukanlah seorang yang pakar dalam mana mana pun subjek tersebut, tapi saya pun nak ambil peluang ni untuk belajar sekali perkara perkara ni. insyaAllah, semua ilmu ada manfaatnya. oleh itu, kalau ada salah silapnya, boleh diperbetulkan, sama samalah kita belajar dari bawah.

next stop, sejarah kemerdekaan Malaysia! insyaAllah!




1 comment: